Rêve de Miel fra Nuxe i vinterkulden

6. januar 2015



De to læbebalm med det gule og pink låg er grundet 20 år på markedet. (Kun en begrænset periode "20 years anniversary edition")

Når den kolde tid er over os, har jeg to produkter som altid er at finde i min taske. Disse to produkter fra det franske mærke Nuxe er en hver kvindes must have i den kolde tid.

Læbebalm i krukke fra Nuxe i serien Rêve de Miel, er lavet på honning, bivoks, allantoin og E-vitamin, den er uden parabener. Den kaldes også for en SOS-balm, da er utrolig blød og har en utrolig genopbyggende virkning, giver intens næring og lindre læberne. Når den påføres læberne skal den varmes lidt om entet på læberne eller mellem fingrene først, da bivoksen skal varmes op. Den kan også bruges på tørre neglebånd, refter og som pleje til den tørre sarte hud omkring vores børns mund efter de mange timers leg ude. Herhjemme kommer C ofte når der er koldt eller hun er forkølet og spørger efter den, hvis hun er forkølet eller tør om læberne.

Håndcreme i samme serie Rêve de Miel, holder hænderne fugtgivet uden at den ligger en fedtet hinde på hænderne. For mig er det vigtigt at en håndcreme trænger hurtigt ind så man kan fortsætte det man har gang i. Den er utrolig reparerende og beskyttende til tørre, røde og sprukne hænder. Den indeholder solsikke derivat, E-vitamin, ædle planteolier og akacia honning, den er uden parabener.



Nuxe

I 1989 overtog den franske forretningskvinde Aliza Jabès skønheds laboratoriet "Laboratoire Nuxe", formålet var at drive et bæredygtigt og naturligt skønhedsbrand med fokus på luksus og velvære fra naturen. 

Nuxe producerer idag hudplejeprodukter med henblik på det bedste fra medicinske traditioner og farmakopé fra hele verden.
Filosofien bag Nuxe er at det skal være en oplevelse af velvære og nydelse at anvende produkterne, enestående, fløjlsbløde konsistenser og udsøgte dufte.

Navnet Nuxe er en sammenfatning af forbogstaverne i det franske ord nature og ordlyden fra det franske ord Luxe, det sidste oversættes til luksus. De to ord er kerneværdierne i det succesfulde og populære hudplejebrand, hvor der er satset på kvalitet.